بهینه‌سازی موتورهای جستجو ؛ ابزار نوین بازاریابی

بهینه‌سازی موتورهای جستجو ؛ ابزار نوین بازاریابی

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ موضوع: آموزش سئو نویسنده: مهرزاد دریس

بهینه‌سازی موتورهای جستجوبهینه‌سازی موتورهای جستجو ؛ ابزار نوین بازاریابی: مفاهیم رقابت و برنامه‌های توسعه بازاریابی امروزه تبدیل به سنگ محکی برای تولیدکنندگان کالا و خدمات شده است و با بروز زمینه‌های تجارت الکترونیک در بازارهای بین‌المللی و داخلی، نقاط قوت با شدت بیشتری از گذشته تبدیل به مزایای برتر رقابتی و نقاط ضعف نیز به همین شدت تبدیل به چالش‌های فاحش جهت ارائه کالا وخدمات شده است. تغییر ذائقه کاربران و تفاوت‌های ماهیتی در عرصه تجارت، باعث شده تا تمامی مفاهیم از تولید تا مصرف درگیر مسائلی بسیار جدید و متفاوت از گذشته باشد.تولید به عنوان تامین کننده نیازهای مصرف کنندگان در تحولات نوین، تابعی از نیاز بازار شده و چشم براه پارامترهای بازاریابی جهت فعالیت موثر خواهد بود. اما نکته مهم آنکه بازاریابی نیز به تبع شرایط روز خد دچار تحولات فراوانی شده و با مفاهیمی نوین پا در عرصه رقابت نهاده است. بهینه‌سازی سایت‌ها و پایگاه‌های الکترونیک برای موتورهای جستجو یکی از جدیدترین و در عین حال موثرترین این روشها و دنیاست.

بررسی مفاهیم بهینه سازی موتورهای جستجو از آن دسته بحث‌هایی است که با وجودی که گروههای زیادی ادعای فعالیت در آن را دارند ، کمتر گروه و فردی فعالیت علمی در آن خصوص انجام داده است.


بهینه‌سازی موتورهای جستجوسئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو:

قبل از توصیف مفهوم بهینه‌سازی موتورهای جستجو شاید بهتر باشد در ابتدا در مورد مفاهیم تجارت الکترونیک و زیرساخت‌های آن مورد توجه قرار گیرد.تجارت به عنوان موتور محرکه اقتصادی کشورها ، مورد توجه تمامی اقشار یک جامعه از سیاستمدار تا شهروند است و تجارت الکترونیک به عنوان عنصر غالب اقتصاد در عصر حاضر، نیازمند سازو کارهایی است که به صورت سنتی نیز مهمترین پارامتر آن توجه به رکن بازار است. اما بازار امروز و بازاریابی در تجارت الکترونیک ، تعریف خاص خود را دارد.

با توجه به نقش اینترنت در بازاریابی امروز ، سایت‌ها و پایگاههای الکترونیک ماموریت و هدف خود را افزایش بازدید و مواجهه با کاربران قرار می‌دهندو به صورت طبیعی افزایش بازدید می‌تواند منجر به افزایش خریداران شود. به زبان ساده، هر بازدید کننده به صورت بالقوه یک خریدار محسوب می‌شود که با هدایت و ایجاد انگیزه تبدیل به خریدار بالفعل خواهد شد. بنابراین هدایت کاربران در محیط وب ، یکی از نیازهای اصلی مدیران فروش و بازاریابان به شمار می‌رود که با تکنیک‌های امروز موضوع چندان دور از ذهنی نیست.


بر اساس یک براورد ساده ترافیک موجود در اینترنت به سه دسته تقسیم می‌شود:

• ترافیک گنگ: با ترافیک سرگردان و اینترنت که بدون هدف و مقصد خاصی جابجا می‌شود،لینک‌ها و ارتباطات بهترین ابزار برای این نوع ترافیک محسوب می‌شوند.

• ترافیک هوشمند:ویژه کاربرانی است که هدف خود را استفاده از اینترنت دانسته و آدرس سایت مورد نظر خود را دارند، نوار آدرس ابزار اصلی این ترافیک است.

• ترافیک هدفمند: ترافیکی است که بر اساس نیازی شکل گرفته که کاربر محل و آدرس دقیق تامین این نیاز را نمی‌داند ، موتورهای جستجو ابزار اصلی این ترافیک هستند.

از آنجاییکه موتورهای جستجو وظیفه جابجایی نوع سوم ترافیک یعنی ترافیک هدفمند را بر عهده دارند و این حجم بخش عمده ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دهد ، هدایت کاربران از سمت موتورهای جستجو به سمت پایگاههای هدف و موردنظر بهترین استراتژی برای بازاریابان اینترنتی محسوب می‌شود. به عبارتی دیگر، بهینه‌سازی موتورهای جستجو، به عنوان روش جذب ترافیک هدفمند، با شناسایی پیاده‌سازی و اجرای الگوریتمهای موردنظر موتورهای جستجو در سایت‌ها ، نقش مهمی در جذب کاربران به سایت‌ها و تبدیل آنها به مشتری ایفا می‌کند.

ادامه دارد…


گرد آورنده: سمیرا سعدی

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید 0 دیدگاه

*

مجله فناوری اطلاعات رهیافت
ارتباط آسان - مشاوره رایگان
تلفن بخش مشاوره: 09338334227
تلفن بخش فروش: 061-34453991
تلفن بخش پشتیبانی: 061-34453991
ایمیل پشتیبانی: info@itrahyaft.ir
ایمیل مدیریت: manager@itrahyaft.ir
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای شرکت فناوری اطلاعات رهیافت محفوظ می باشد - از ایده تا اجرا توسط شرکت فناوری اطلاعات رهیافت
لودینگ در حال بارگذاری