۹ گام برای بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو On-Page SEO

۹ گام برای بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو On-Page SEO

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ موضوع: آموزش سئو نویسنده: مهرزاد دریس

گام های مهم در بهینه سازی صفحات وب در موتورهای جستجو

این نه گام برای بهینه سازی صفحات وب به شما کمک خواهند کرد و این شانس را به شما می دهند که در بازار هدف خود بهتر نمایان شوید. این راهنما عوامل مهمی که برای بهینه سازی هر صفحه وب نیاز و ضروری هستند را بیان خواهد کرد. در این نوشته سعی شده است که این گامها بر اساس اهمیتشان فهرست شوند. پس هیچ گامی را از دست ندهید. همچنین فراموش نکنید که ایجاد محتوای جدید و بهینه شده به صورت هفتگی نقش به سزایی در موفقیت بلند مدت شما در سئو دارد.

بهینه سازی صفحات

گام اول: انتخاب کلمات کلیدی Keywords

محتوای صفحه را با دقت بخوانید و دو کلمه کلیدی که بیشترین ارتباط را با کل صفحه وب دارند را شناسایی نمایید. یکی از کلمات کلیدی که بیشترین وابستگی را به محتوای صفحه دارد انتخاب کنید و یکی دیگر از اشکال آن ( مانند جمع ) را برای هر صفحه انتخاب کنید. اگر نمی توانید یک کلمه کلیدی اصلی را بیابید می بایست صفحات وب جدیدی را ایجاد نمایید که محتوای متفاوتی دارند. اگر درک اینکه صفحه دقیقا درباره چیست و انتخاب یک کلمه کلیدی اصلی مناسب، برای شما سخت است، مطمئن باشید کاربران و صفحات وب نیز متوجه نخواهند شد. یکی از نکات مهم در انتخاب کلمه کلیدی زمان کافی برای تحقیق کردن در مورد آن است، اینکه مطمئن شوید که آیا این کلمه در موتورهای جستجو بازخورد کافی دارد یا خیر.

گام دوم: عنوان صفحه

عنوان صفحه به صورت آبی پر رنگ و با یک زیر خط در صفحه نتایج گوگل خود نمایی می کند و البته در بالای پنجره مرور گر وب، برای یک عنوان صفحه وب مناسب از رهنمود های زیر تبعیت نمایید.
– عنوان باید کمتر از ۷۰ کاراکتر تشکیل شده باشد و بیش از دو کلمه کلیدی طولانی در آن نباشد.
– کلمه کلیدی اصلی باید در ابتدا ظاهر شود
– هر عبارت کلیدی باید با کاراکتر | جدا شود.
– هر عنوان صفحه باید منحصر به فرد باشد، به عبارتی نباید دو صفحه با عنوان یکسان یا مشابه داشت.
– به جز صفحه اصلی و تماس با ما، دیگر صفحات نباید شامل عنوان کسب و کار باشند.

گام سوم: توضیحات META

توضیحات متا در صفحه نتایج گوگل زیر عنوان صفحه ظاهر می شوند، توضیحات متا به افراد کمک می کند تصمیم بگیرند آیا بر روی صفحه وب سایت شما کلیک کنند یا خیر؟ برای یک توضیح متای خوب به موارد زیر دقت نمایید.
– طول توضیحات متا باید بین ۱۰۰ تا ۱۵۶ کاراکتر باشد.
– می بایست شامل کلمه کلیدی اصلی و حداقل یک کلمه کلیدی ثانویه باشد.
– به گونه ای تنظیم شود تا دلیل منطقی و قانع کننده ای برای آن باشد که کاربر بر روی صفحه شما کلید کند.
– کلمات کلیدی را به گونه ی محاوره ای در خود جای دهد، نه اینکه شامل لیستی از کلمات کلیدی باشد.

گام چهارم: URL

آدرس صفحه باید شامل کلمه کلیدی اصلی باشد هر کلمه در URL باید با استفاده از خط تیره – جدا شود.
مانند www.samplesite.com/software-development-methodologies

گام پنجم: تگهای Hx

هر صفحه می بایست شامل یک تک H1 باشد که کلمه کلیدی اصلی را در خود جای داده است. و باید با عنوان صفحه و آدرس آن هماهنگ باشد. این تگ H1 باید در بالای صفحه و در جایی قرار بگیرد که افراد به محض ورود آن را تماشا کنند.

گام ششم: محتوای صفحه

به تعداد مناسب از کلمه کلیدی اصلی در محتوای خود استفاده نمایید و از تکرار بی مورد آن اجتناب نمایید، سعی کنید استفاده از کلمه کلیدی طبیعی جلوه دهد. حداقل یک بار کلمه کلیدی اصلی را در محتوای صفحه به صورت پر رنگ یا زیر خط دار درآورید. کلمات کلیدی ثانویه را فراموش نکنید.

گام هفتم: بخش تماس را فعال نمایید

هر صفحه وب، شامل وبلاگتان، باید حداقل یک بخش تماس در بالای صفحه داشته باشد. این بخش می تواند با ایجاد لینک داخلی از وب سایتتان به یک صفحه خاص به سئو کمک نماید. اغلب لینک های بخش تماس تصویری هستند پس بهتر است به بهینه سازی نام فایل و متن جایگزین تصویر بپردازید.

گام هشتم: لینکهای داخلی

ایجاد پیوندهایی از صفحات دیگر وب سایتتان به صفحه ای که می خواهید بهینه نمایید می تواند در ارتقای سئو آن صفحه کمک کند. کافیست کلمه کلیدی اصلی را در متن آنچر لینک قرار دهید به عنوان مثال در صورتیکه می خواهید صفحه ای را که درباره روشهای توسعه نرم افزار است را بهینه نمایید بهتر است در صفحات مشابه لینکی با این عنوان قرار دهید Software Development Methodologies

گام نهم: تصاویر

هر تصویری بر روی صفحه می بایست به منظور خوانده شدن توسط موتور جستجو بهینه گردد. تصاویر مهم صفحه را با استفاده از کلمه کلیدی اصلی بهینه نمایید و دیگر تصاویر را با کلمات کلیدی ثانویه. تصاویر به دو شیوه مدیر می توانند بهینه گردند.
– نام فایل: که هر کلمه باید با – جدا شود. مانند software-development-methodologies.jpg
– متن جایگزین (ALT Text): متن جایگزین باید با نام فایل مطابقت داشته باشد. بدون علامت -، مانند: software development methodologies
اگر نمی توانید نام تصاویر را تغییر دهید و یا اینکه کار بسیار وقت گیری است، تنها متن جایگزین مهمترین تصویر را تغییر دهید.

META Keywords
از آنجا که جزئی از الگوریتم گوگل و بینگ نیستند آنها را به عنوان یک مرحله در اینجا ذکر نکردم. به هر حال از کلمات کلیدی اصلی و ثانویه در بخش meta kewords صفحه استفاده نمایید. موتورهای جستوگر کوچکتر هنوز از این روش استفاده مینمایند.

دیدگاه خود را بیان کنید 0 دیدگاه

*

مجله فناوری اطلاعات رهیافت
ارتباط آسان - مشاوره رایگان
تلفن بخش مشاوره: 09338334227
تلفن بخش فروش: 061-34453991
تلفن بخش پشتیبانی: 061-34453991
ایمیل پشتیبانی: info@itrahyaft.ir
ایمیل مدیریت: manager@itrahyaft.ir
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای شرکت فناوری اطلاعات رهیافت محفوظ می باشد - از ایده تا اجرا توسط شرکت فناوری اطلاعات رهیافت
لودینگ در حال بارگذاری