چگونه ترافیک سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ (قسمت دوم)

چگونه ترافیک سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ (قسمت دوم)

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۴ موضوع: آموزش سئو نویسنده: مهرزاد دریس

راه های افزایش ترافیک سایت وردپرسی

با سلام. با یکی دیگر از مقالات آموزش افزایش ترافیک سایت وردپرسی در کنار شما هستیم. در قسمت قبل توضیح داده ایم که چرا ترافیک سایت در موفقیت آن هائذ اهمیت می باشد و مواردی معرفی کرده بودیم. حال بی مقدمه قسمت دوم این اموزش را شروع میکنیم.

دست یابی به اطلاعات و بررسی در مورد کلمات کلیدی مورد نیاز وبسایت :

تحقیق هوشمند و زیرکانه در مورد کلمات کلیدی یکی از شاه کلیدهای اصلی برای رسیدن به یک سئوی عالی است. زمانی که کاربران  در حالت فشار قرار داشته باشند یعنی اینکه در یک برهه زمانی کوتاه به یک سایت مناسب و کاربردی نیاز داشته باشند، آنها مصراً به سمت استفاده از موتور جست وجوی مورد علاقه خود روی می آورند به امید آنکه راه حل (وبسایتی مناسب) برای موضوع مدنظر خود پیدا کنند.

ترافیک سایت وردپرسی

آنها لغات و عبارت های مرتبط با موضوع مدنظر خود را وارد موتورهای جست وجو کرده و کلید Enter روی صفحه کلیدشان را فشار می دهند. در این صورت اگر محتویات وبسایت شما با تکنیک های سئو بهینه سازی شده باشد، احتمال نمایش وبسایت شما در صفحه اول موتور جست وجوگر فوق العاده بالاست. به طور کلی منظور من این است که اگر شما تمامی فرایندهای لازم را به خوبی انجام داده باشید، گوگل و دیگر موتورهای جست وجو محتویات شما را در صفحه اول خود نمایش می دهند و در نهایت نیز ترافیک وبسایت شما نیز افزایش پیدا می کند.

اگر شما کمی ذکاوت به خرج دهید حتماً به یکباره متوجه خواهید شد که باید لغات و عبارت های کلیدی‌ای را به کار ببرید که فکر می کنید بیشتر افراد برای دستیابی به مقصود خود از آنها بهره می برند. و این همان جایی است که تحقیق در مورد کلمات کلیدی اهمیت پیدا می کند.

بعد از اینکه شما لغات و عبارت های کلیدی مدنظر خود را تعیین کردید می توانید آنها را به محتویات وبسایت خود اضافه کرده تا شانس وبسایت خود، برای اینکه در اولین صفحه از موتورهای جست وجو نمایان شوند را افزایش دهید. اگر شما تمامی پازل ها(منظور قوائد سئو) را درست در کنار هم بچینید بیشترین امتیاز را کسب کرده و بدین واسطه وبسایت شما در صفحات اول موتورهای جست و جو نمایان و ترافیک بیشتری را نیز نصیب سایت خود خواهید کرد.

اگر شما همیشه وبلاگ خود را تحت جدیدترین تکنیک های سئو بروز کنید، در نهایت بالاترین رنک ها و ترافیک ها را برای یک دوره زمانی پایدار نصیب سایت خود می کنید. به عنوان مثال من هنوز رنک خوبی برای عبارت “latest SEO techniques and trends” به لطف یک پستی که من نزدیک به دوسال پیش منتشر کردم، دریافت می کنم..

اما حال چگونه شما باید این مسئله مهم یعنی پژوهش در مورد لغات کلیدی را هضم کرده و به طور کلی از کجا باید کار را شروع کنید؟ برای این منظور شما می توانید کار خود را با ابزار Google AdWords Keyword Planner شروع کنید. شما با داشتن این ابزار و همچنین انتخاب یک لغت کلیدی‌ای که بیشترین ارتباط را با موضوع وبسایت شما داشته باشد می توانید برچسب ها و لغات کلیدی مناسب دیگری را از طریق ابزار معرفی شده، به دست بیاورید.

همانطور که شما مشغول گردآوری و تحقیق بر روی لغات کلیدی مناسب هستید، ایده ها برای داشتن وبلاگ بهتر نیز خود به خود به سراغ شما می آیند. از دیگر ابزارهای کاربردی در این زمینه می توان به Google Webmaster Tools، Bing Keyword Tool و WordTracker اشاره کرد.

ترافیک سایت وردپرسی

با مجهز شدن به کلمات کلیدی مناسب شما این اطمینان را دارید که می توانید با ایجاد محتوای مناسب، وبسایت خود را در لیست جست وجوهای مورتورهای جست وجوگر ببینید. میزان تاثیر گذاری ایده آل لغات کلیدی حول حوش ۲٫٫۵ درصد است به این معنا که اگر یک پست وبلاگ شما دارای هزار کلمه باشد لغات کلیدی شما باید طبیعتا برای ۲۵ مرتبه نمایان شوند. البته از میزان ۴٫۰ درصد نباید خارج شوید چرا که گوگل آن را اسپم تصور می کند.

شما همچنین برای تاثیرگذاری بیشتر باید لغت کلیدی خود را به عنوان صفحه یا همان page title اضافه کنید. البته بهتر این است که آنرا در ابتدا  اضافه کنید. وجود کلمات کلیدی در subheadingها نیز مهم است بنابراین هرگز آنها را فراموش نکنید. نکته دیگری که وجود دارد این است که لغات کلیدی را به آدرس اصلی سایت خود نیز اضافه کنید چرا که موتورهای جست وجو به راحتی می توانند آنها را شناسایی کنند. البته این موارد تمامی کارهای قابل انجام نیست. به عنوان مثال شما می توانید لغات کلیدی‌ای برای نام فایل های تصاویر خود و همچنین مشخصه ALT و اگر امکانش وجود دارد لغات کلیدی‌ای را در خود ALT نیز درج کنید.

هر پست یا صفحه ای که شما منتشر می کنید باید از هدینگ ها، تگها و توضیحات متا برخوردار باشد چرا که موتورهای جست وجو از این اطلاعات به منظور ارزشیابی و رنک گذاری محتویات شما استفاده می کنند. اگر شما پیش از این هنوز هیچ پست وردپرسی ایجاد نکرده اید اضافه کردن هدینگهای (h1, h2,h3…h6) نباید سختی زیادی داشته باشند چرا که آنها همگی در ویرایشگر دیداری وردپرس موجود هستند.

اضافه کردن توضیحات و عنوان های متا، که در مجموع meta data نامیده می شوند از جهتی به صورت دقیق آسان نیست. اما جای نگرانی وجود ندارد، شما می توانید به آسانی صفحات و پست های وردپرس خود را با استفاده از پلاگین های سئویی همچون WordPress SEO by Yoast  و All in One SEO Pack کاملاً بهینه سازی کنید.

همچنین دقت داشته باشید که وبسایت شما کاملاً در معرض دید موتورهای جست وجو قرار داشته باشد. این امر با بررسی  تنظیمات -> “نمایش به موتورهای جستجو” در بخش مدیریت وردپرس شما و از حالت انتخاب خارج کردن گزینه “از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند” میسر می شود. در صورتی که از این مرحله صرف نظر کنید تمامی تلاش های شما در جهت بهبود سئوی سایت، بیهوده خواهد بود.

به پایان یکی دیگر از قسمت های آموزش افزایش ترافیک سایت وردپرسی رسیدهدایم. در قسمت های آینده نیز همراه ما باشید تا با تکنیک ها و روش های افزایش ترافیک سایت وردپرسی بیشتر آشنا شوید…

 

دیدگاه خود را بیان کنید 0 دیدگاه

*

مجله فناوری اطلاعات رهیافت
ارتباط آسان - مشاوره رایگان
تلفن بخش مشاوره: 09338334227
تلفن بخش فروش: 061-34453991
تلفن بخش پشتیبانی: 061-34453991
ایمیل پشتیبانی: info@itrahyaft.ir
ایمیل مدیریت: manager@itrahyaft.ir
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای شرکت فناوری اطلاعات رهیافت محفوظ می باشد - از ایده تا اجرا توسط شرکت فناوری اطلاعات رهیافت
لودینگ در حال بارگذاری