چگونه ترافیک سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ (قسمت سوم)

چگونه ترافیک سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ (قسمت سوم)

تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ موضوع: آموزش سئو نویسنده: مهرزاد دریس

راه های افزایش ترافیک سایت وردپرسی

سلام به دوستان و همراهان سایت رهیافت. باز هم با یکی دیگر از قسمت های مجموعه آموزشی افزایش ترافیک سایت وردپرسی همراه شما هستیم. همانطور که در قسمت های قبل از این مجموعه در مورد این موضوع توضیح داده شد که ترافیک سایت چیست و از چه نظر اهمیت دارد و همچنین روشهای کنترل و بررسی کلمات کلیدی به چه شکل می باشد؟ حال در این قسمت عوامل و تکنیک های دیگر افزایش ترافیک سایت وردپرسی را بررسی و ارائه خواهیم کرد.

ترافیک سایت وردپرسی

استراتژی لینک های داخلی وبسایت شما :

اگر مطالب بالا را با دقت مطالعه کرده باشید، حتماً متوجه شدید که من چطور به پست دیگرمان پیوند زدم. این همان چیزی است که ما آنرا interlinking (لینک داخلی) می نامیم. اما این تکنیک چگونه سبب افزایش ترافیک وبسایت شما می شود؟ باید خدمتتان عرض کنم که طرز کار واقعاً ساده است. با پیوند زدن به دیگر پست های شما، شما به خوانندگان وبسایت خود این فرصت را می دهید تا محتویات بیشتری را در وبسایت شما پیدا کنند.

اگر آنها فقط یک پست شما را خوانده و دیگر سایت را ترک کنند،  اینجاست که شما امتیازات سئو را از دست داده و به دنبال آن در افزایش ترافیک وبسایت شما نیز پیشرفتی حاصل نمی شود. به هر حال شما باید بپذیرید که موتورهای جست وجو عاشق internal linkingهای طبیعی هستند.

در همین زمان شما با پیوند زدن به دیگر پست های خود، می توانید شانستان را برای اینکه محتویاتتان بیشتر دیده، خوانده و به اشتراک گذاشته شود را افزایش دهید. زمانی که کاربران محتویات وبسایت شما را به اشتراک می گذارند، در واقع ترافیک وبسایت شما افزایش می باید و اگر این حالت تکرار شود ترافیک وبسایت شما هم به صورت مستمر حالت صعودی به خود می گیرد.

همچنین شما می توانید به دیگر پست های خود در داخل محتوا، درست به مانند همان کاری که در بالا کرده ایم لینک کرده و یا از امکاناتی همچون استفاده از پلاگین های مرتبط با پستی مانند Zemanta و.. بهره ببرید. این پلاگین ها یک بخش با نام “related posts” (پست های مرتبط) در انتهای هر یک از پست های شما و یا در داخل سایدبار ایجاد می کنند تا بازدید و به دنبال آن ترافیک وبسایت شما را افزایش دهند.

 

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیل :

آقای Neil Patel با بررسی هایی که انجام داده است به این حقیقت دست یافته که بزرگترین منبع افزایش ترافیک در واقع یک لیست ایمیل است. از این رو در ادامه جزییات این تحقیق را بررسی کرده تا متوجه شویم چرا لیست ایمیل اینقدر مهم است. با ما همراه باشید.

اول از همه، باید بدانید که آقای نیل یک لیست ایمیل حجیم دارد که طی سال های بسیار آنها را جمع آوری کرده است. ثانیاً،  به نظر نمی رسد او مشکلی در رابطه با جمع آوری ایمیل ها داشته باشد چرا که اولاً او یک مدیر با تدبیر بوده و دوم اینکه او ابزارهایی را در اختیار دارد که به کمک آنها می تواند ایمیل های جدید و بروز را نیز جمع آوری کند. ثالثاً اینکه او از محتویات مناسب و به جایی در خبرنامه های ایمیلی خود استفاده می کند. همه اینها را می دانم چرا که خود من یکی از متقاضیان خبرنامه ایمیلی آقای نیل هستم.

مشقت زیادی برای کلیک بر روی لینک های گنجانده شده در ایمیل هایش و استفاده از مطالب وبسایت او یعنی QuickSprout نیاز نیست و این سهولت به خاطر وجود “لینک های داخلی” در محتویاتش است. البته او تمامی این افدامات را با تلاش خاصی به سرانجام نمی رساند. در واقع نکته مهمی که باید بدانید این است که هرچه ترافیک وبسایت بیشتر باشد ارزش وبسایت شما بیشتر خواهد شد و به طور کلی نتیجه می گیریم که ترافیک بیشتر مساوی است با پول واقعی بیشتر.

اگر تمایل به افزایش ترافیک وبسایت وردپرسی شما را داشته باشید، شما نیاز به یک توصیه و تجربه از کتاب Neil Patel دارید. به این ترتیب شما با بررسی سبک کاری او باید بتوانید بر فوت وفن بازاریابی ایمیل درست به مانند افراد حرفه ای چیره شوید. این یعنی اینکه شما باید در ابتدا تلاش کنید یک وبلاگ بزرگی را بسازید.

بعد از این شما باید به واسطه راهکاری مناسب کاربران وبسایت خود را دلگرم کنید تا در خبرنامه ایمیلی شما ثبت نام کنند. به عنوان مثال شما می توانید خدماتی همچون ارائه کتاب های الکترونیکی، راهنماهای رایگان، عضویت رایگان و هر چیزی که سبب می شود کاربران تمایل بیشتری به ثبت نام در خبرنامه ایمیلی شما پیدا کنند را ارائه کرده تا لیست ایمیل خود را وسیعتر و بروزتر کنید. البته خدمات خود را تا این سطح باقی نگذاشته و محتواهای غنی و باارزش خود را به صورت تیتروار و صد البته دائم از طریق ایمیل به آنها اطلاع رسانی کرده و از رسیدگی به وبلاگ خود نیزغافل نشوید. با انجام اقدامات گفته شده،  لیست شما افزایش یافته و به دنبال آن تقاضا و درآمد برای شما حاصل می شود.

بازاریابی ایمیل مخصوصاً زمانی که شما از ابزارهای درست مربوط به اینکار و صد البته اگر از افرادی بهره ببرید که شما را حمایت می کنند، بسیار آسان تر و لذت بخشتر خواهد بود.

از آن طرف پلتفرم وردپرس نیز با فضل و بخشش های فراوان در زمینه ارائه پلاگین، این امکان را برای کاربران خود فراهم آورده تا در زمینه بازاریابی ایمیل بتوانند موفق تر عمل کنند. به عنوان مثال دو نمونه پلاگین MailPoet plugin و MyMail plugin که اولی رایگان بوده و دومی تجاری، این توانایی را به کاربران می دهند تا در زمینه بازاریابی ایمیل موفق تر عمل کنند.

از جمله سرویس های جداگانه بازاریابی ایمیل از میان خیل عظیمی از سرویس های بازاریابی می توان به MailerliteAWeberMailChimpConstant Contact و Mad Mimi  اشاره کرد. تمامی این سرویس ها به خوبی با وردپرس تلفیق شده و به شما اجازه می دهند تا روی همه موارد یعنی ایجاد محتوای غنی و به دنبال آن افزایش میزان درآمددهی تمرکز کنید.

بازاریابی ایمیلی

به هر حال اگر بازاریابی ایمیل از نظر شما به همین راحتی ها هم نیست، حداقل سبب می شود اشتراک هایی را از طریق ایمیل و فیدها به دست بیاورید. البته لازم نیست شما مشقت انجام این کار را متحمل شوید. در آخر از طریق لینک WordPress feed plugins می توانید پلاگین هایی را بیابید که از پس انجام کار گفته شده برآیند.

 

ادامه دارد…

 

دیدگاه خود را بیان کنید 0 دیدگاه

*

مجله فناوری اطلاعات رهیافت
ارتباط آسان - مشاوره رایگان
تلفن بخش مشاوره: 09338334227
تلفن بخش فروش: 061-34453991
تلفن بخش پشتیبانی: 061-34453991
ایمیل پشتیبانی: info@itrahyaft.ir
ایمیل مدیریت: manager@itrahyaft.ir
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای شرکت فناوری اطلاعات رهیافت محفوظ می باشد - از ایده تا اجرا توسط شرکت فناوری اطلاعات رهیافت
لودینگ در حال بارگذاری