عوامل موثر در کاهش بهروری مدیران

عوامل موثر در کاهش بهروری مدیران

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ موضوع: مدیریت فناوری اطلاعات نویسنده: مهرزاد دریس

هشت عامل که بیشترین تاثیر را در کاهش بهره وری و اثر بخشی مدیران دارند:

هشت عامل که بیشترین تاثیر را در کاهش بهره وری و اثر بخشی مدیران دارند و راه های پیشنهادی اجتناب از آنها را در یکی از وب سایت های معتبر کارآفرینی مطالعه می کردم که در ادامه ترجمه آن را به طور مختصر و مفید بیان میکنم.

۱- وقت خود را برای خواندن و پاسخ دادن به ایمیل ها، پیامهای شبکه های اجتماعی و مواردی از این دست بیهوده تلف نکنید.

شاید بهترین راه ایجاد یک برنامه زمانبندی روزانه برای چک کردن و پاسخگویی به ایمیلهاست و البته مطلع کردن اطرافیان از این برنامه زمانبندی، هر چند گاهی پاسخ به یک ایمیل ضروری اجتناب ناپذیر است.

 portfolio_management_consulting

۲-اجتناب از انجام چند کار در یک زمان.

بجای این کار بهتره بر روی کاری که در دست دارید وقت بگذارید و البته حتما این کار مهمترین یا با اولویت ترین کاری هست که میبایست انجام بدهید. پس از اتمام یک کار به سراغ دیگری بروید. این رویکرد سبب میشه که شانس انجام موفقیت آمیز اون کار به شدت افزایش پیدا میکنه.

 

۳-همه عوامل حواسپرتی رو از خودتون دور کنید.

اجازه ندید تماسهای گاه و بی گاه و یا همکار پر حرفی که وارد اتاقتون شده، تمرکزتون رو مختل کنه. شاید لازم باشه مواقعی که خیلی سرتون شلوغه و نیاز به تمرکز دارید از علامت لطفا مزاحم نشوید روی درب اتاقتون استفاده کنید!

 

۴- تفویض اختیار کنید.

وظایف و مسئولیتهای مدیران اغلب دشوار، پیچیده و زمانبر هستند، شاید بهتر باشه به کارمندان خود اعتماد کنید و بخشی از بار خود رو روی دوش آنها بندازید، با اینکار نه تنها وقت بیشتری برای کارهای مهمتر دارید، بلکه حس اعتماد به نفس رو درمیان کارکنانتون افزایش میدید و اونها رو برای سمتهای تصدی گری نیز تربیت میکنید.

 

۵- سحر خیز باشید.

مدیران موفق اغلب سخر خیزند، اونها وقتی کارشون رو شروع میکنند که دیگران در خواب ناز هستند.
حتما شنیدید که میگن، روزی رو اول صبح تقسیم میکنن.
روزتون رو خوب و عالی شروع کنید، ورزش کنید حتی اگر پنج دقیقه هم طول نکشه، با نرمشهای کششی بدنتون رو سرزنده کنید، اگر هنوز خواب آلود هستید شاید بهتر باشه دوش آب سرد بگیرید، صبحانه مفصلی میل کنید و برای طول روز برنامه ریزی کنید.
انسانهای موفق برای خودشون ارزش قائل هستند و جوری از خودشون پذیرایی میکنن که انگار از عزیزترین مهمونشون پذیرایی میکنن.

management

۶- حین کار به خودتون استراحت های کوتاه بدید.

این روش باعث میشه انرژیتون رو در طول روز از دست ندید و ساعتها سرحال و شاداب به کارهاتون برسید.
شیوه ای که اغلب پیشنهاد میشه، ده دقیقه استراحت پس از پنجاه دقیقه کار است. حتما امتحان کنید. چرت ربع ساعته نیم روزی نیز مفیده، دانشمندان ژاپنی به این نتیجه رسیدن که یک چرت کوتاه ربع ساعته میتونه بدن رو دوباره روی فرم بیاره و مزایای زیادی برای افزایش قدرت ذهنی و کارایی داره.

 

۷- سالم زندگی کنید.

برای اینکه بتونید خوب و موفق کار کنید باید جسم سالمی داشته باشید. خوب غذا بخورید، دور خودتون به بهانه پشت میز نشینی چربی جمع نکنید، ورزش کنید، اگر کم کم داره سنتون بالا میره آزمایشهای دوره ای رو فراموش نکنید. خوب بخوابید، اما زیاد نخوابید، به خودتون برسید و سعی کنید همیشه آراسته باشید و هرگز از تفریح و سفر غافل نشید.

 

۸- برای جلسات محدودیت زمانی قایل شوید.

از ابتدای جلسه زمان جلسه رو مشخص کنید، اجازه ندید جلسه به حاشیه کشیده بشه، سعی کنید بر مبنای دستور جلسه پیش برید. این کار باعث میشه که همکارانتون نیز در طول جلسه گوشه چشمی به ساعت داشته باشند

دیدگاه خود را بیان کنید 1 دیدگاه

*

مجله فناوری اطلاعات رهیافت
ارتباط آسان - مشاوره رایگان
تلفن بخش مشاوره: 09338334227
تلفن بخش فروش: 061-34453991
تلفن بخش پشتیبانی: 061-34453991
ایمیل پشتیبانی: info@itrahyaft.ir
ایمیل مدیریت: manager@itrahyaft.ir
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای شرکت فناوری اطلاعات رهیافت محفوظ می باشد - از ایده تا اجرا توسط شرکت فناوری اطلاعات رهیافت
لودینگ در حال بارگذاری