برای راه اندازی برند خود بهتر است این موارد را بدانید

برای راه اندازی برند خود بهتر است این موارد را بدانید

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ موضوع: برندینگ نویسنده: مهرزاد دریس

۵ گام برای موفقیت در راه اندازی برند شما:

بر اساس گزارشات، هر ماه ۴۷۶۰۰۰ کسب و کار جدید ایجاد می شود. هر چند بسیاری از آنها در چند سال اول سعی در حفظ خود دارند و البته نیمی از آنها با شکست مواجه خواهند شد.

این به این معنی است که در خوشبینانه ترین حالت نیمی از آنان موفق خواهند شد.

دانستن اینکه چه چیزی اینها را به قعر فرو می برد و چه چیزی آنها را به اوج می رساند مواردیست که تفاوتشان را در سلامتی و طول عمر راه اندازیشان نشان می دهد. برند تعریف شده و پر قدرت و تعهد به مشتریان کسب و کار موجب می گردد شرکت در مسیر نگه داشته شود و حفظ گردد و برای موفقیت کسب و کار ضروری می باشد.
اما این به این سادگی ها نیست، “ما درحال سبز شدن هستیم.” “ما می خواهیم شرکتی محتاط باشیم.” “ما درحال لوکس شدن هستیم.” ۳۰ میلیون کمپانی در امریکا وجود دارد که هر کدام به تنهایی دارای برند خود هستند. چطور در بین این همه کمپانی جایگاهی برای خود به دست بیاورید؟ مردم چطور شما را از بین همه کمپانی و برند تشخیص دهند و پیدا کنند؟

اگرچه هر برند متفاوت است، راه موفقیت همه ی شرکت ها برای رسید به جایگاهی در کسب و کارشان مشابه است.

 

راه اندازی برند خود

 

۱-  تصوری که از کسب و کارتان دارید را به طور واضح تعریف کنید

شما نیاز به یک جایگاه مشخص در بازار دارید. به این فکر کند که چه چیزی محصول و خدمت شما را در بازار در مقابل سایرین متفاوت می کند. هنگامی که چیزی که می خواهید ارائه دهید و جایگاهتان مشخص شد روی این مقوله تمرکز کنید که چطور می توانید در این راه برترین باشد.

Cinnabon در سال ۱۹۸۵ با یک ایده ی بسیار روشن کار خود را آغاز کرد و بهترین سیامن رول جهان شد. و در حال حاضر یک پدیده ی جهانی هستند.
همه ی اینها با یک ایده یا تصور مشخص و خدمت برتر و قانع کننده شروع می شود.

 

۲- برای کسب و کارتان ایده آل هایی در نظر بگیرید

برندهای موفق معمولاً چشم اندازهای بلندتر یا ایده آل هایی غیر از موفقیت مالی را مد نظر دارند. ایده ال ها به عنوان یک تابلو راهنما عمل کرده که کسب و کارتان را درمسیر نگه داشته و موجب می شود که در بین سایر محصولات به یک برند تبدیل شوید. این عمل به ایجاد وفاداری در مشتریان هم فکرتان کمک می کند.
این ایجاد وفاداری جامد با مشتریان همفکر کمک خواهد کرد. برای پیدا کردن آن برای کسب و کارتان، جای خالی را پر کنید: “ما به وجود آمدیم تا ـــــــــــــــ .”

 

۳- هدفتان را مشخص کنید

محصولتان در بازار تقاضایی ندارد و نمی تواند مشتری جذب کند و امتحان و راه اندازی مجدد آن هزینه بردار است. یک هدف درست و تعریف شده به شما کمک می کند محصول بهتری بسازید و ایده های بهتری داشته باشید.

محصول خود را نمی خواهد به تمام مصرف کنندگان درخواست تجدید نظر در بازار، و می توان آن را بسیار گران قیمت را به تلاش برای انجام آن است. هدف خوبی تعریف شما کمک خواهد کرد یک محصول بهتر ساخت و آمد تا با ایده های بهتر است. یک تصویر زنده از هدف ایده آل مصرف کننده تان ایجاد کنید و خدمت خود را بر اساس آن ارائه دهید.

 

۴- از محاسبات شغلی سر در بیاورید

باید ریاضی را در حد پایه بدانید تا تعیین کنید کسب و کارتان چقدر می تواند دوام داشته باشد. شما باید بتوانید به سوالات ساده مثل: ” هزینه ی تولید این محصول چقدر می شود؟ چقدر از آن را باید بفروشید؟ و پرداخت آن چقدر طول می کشد؟ پاسخ دهید. یک کسب و کار موفق کسب و کاریست که ارزش ها یا شاخص هایی ایجاد کند و سود ایجاد کند.

 

۵- طرح و نقشه داشته باشید

یک طرح یا برنامه برند تنظیم کنید- اسناد فیزیکی که نشان دهند چطور میخواهید برندتان را سرپا نگه دارید، چه چیزی میخواهید ارائه دهید، چه مشتریانی را میخواهید جذب کنید، چطور به آنها خواهید رسید، چطور کسب درآمد کنید (این مدل کسب و کارتان است) و موفقیت را سنجش خواهید کرد.

این امر نه تنها نظم و انضباط را برای کسب و کارتان به ارمغان می آورد بلکه موجب به اشتراک گذاشتن طرح و برنامه ی کسب و کارتان با سرمایه داران بالقوه می شود.
به یاد داشته باشید که ایجاد یک برند بیشتر مانند تعامل با مردم می باشد: ما آشنا می شویم، کالا یا خدمتشان را امتحان می کنیم، تصمیم می گیریم چه دوستشان داشته باشیم چه به آنها علاقه نداشته باشیم و سپس شروع به داشتن یا نداشتن یا رابطه ی پر سودتر، عمق تر و طولانی تر می کنیم.

دیدگاه خود را بیان کنید 0 دیدگاه

*

مجله فناوری اطلاعات رهیافت
ارتباط آسان - مشاوره رایگان
تلفن بخش مشاوره: 09338334227
تلفن بخش فروش: 061-34453991
تلفن بخش پشتیبانی: 061-34453991
ایمیل پشتیبانی: info@itrahyaft.ir
ایمیل مدیریت: manager@itrahyaft.ir
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای شرکت فناوری اطلاعات رهیافت محفوظ می باشد - از ایده تا اجرا توسط شرکت فناوری اطلاعات رهیافت
لودینگ در حال بارگذاری